Pros dan Cons Tambahan Natural Energy

Pros dan Cons Tambahan Natural Energy

Semua orang mahu lebih banyak tenaga. Terdapat banyak makanan tambahan di luar sana yang bertujuan untuk memenuhi keperluan itu, tetapi adakah mereka sesuai untuk anda? Berikut adalah beberapa daripada mereka dan kebaikan dan keburukan mereka.

Kafein: Ramai orang tidak boleh bangun tanpa secawan kopi, kebanyakannya disebabkan oleh kandungan kafein. Makanan tambahan tenaga amat bergantung kepada asid tannic ini juga. Ia boleh membuat anda lebih peka dan memberi anda lebih banyak tenaga.

Kafein juga boleh meningkatkan tekanan darah anda dan menyebabkan sesetengah pesakit angina. Jika anda mengambil vitamin pada masa yang sama seperti kafein, anda boleh kehilangan sehingga enam puluh peratus daripada nilai nutrien. Mereka yang berurusan dengan kemurungan atau keresahan harus mengelakkan kafein sepenuhnya, kerana ia boleh membuat syarat-syarat itu lebih teruk.

Guarana :: Walaupun saintis berpendapat tentang sama ada atau tidak bahan dalam tambahan ini adalah kafein, badan bertindak balas dengan cara yang sama. Ia boleh meningkatkan tenaga dan kecerdasan. Ia juga akan menyebabkan tekanan darah tinggi, angina, dan berinteraksi dengan ubat-ubatan untuk kemurungan dan kebimbangan.

Taurine: Asid amino boleh membantu dalam keadaan tertekan. Kebanyakan orang menghasilkan cukup itu, dan ia boleh diterjemahkan kepada lebih banyak tenaga. Orang dengan gangguan bipolar tidak perlu menggunakan makanan tambahan taurina, kerana ia boleh membuat penyakit ini lebih teruk. Ia juga boleh berinteraksi dengan litium dan diuretik lain.

Creatine: badan ini mewujudkan kira-kira separuh daripada creatine dalam badan kita, dan selebihnya adalah dalam makanan yang kita makan. Ia terutamanya dijumpai di dalam otot dan dianggap sebagai tambahan peningkatan prestasi. Terdapat banyak kesan sampingan, terutamanya jika jumlah yang besar digunakan. Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, masalah buah pinggang atau hati, anda tidak perlu menggunakannya. Interaksi ubat termasuk Tagamet, diuretik, ubat gout dan NSAID.

Kompleks B: Vitamin B adalah larut air dan dikaitkan dengan peningkatan tenaga. Apabila diambil seperti yang diarahkan, terdapat beberapa kesan sampingan dan interaksi. Jika anda hamil, semak dengan doktor anda sebelum mengambil mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar