Penyembuhan Semulajadi Untuk Hiperhidrosis Guide - Hentikan ketiak Berpeluh berlebihan

Penyembuhan Semulajadi Untuk Hiperhidrosis Guide - Hentikan ketiak Berpeluh berlebihan

Berpeluh berlebihan, juga dikenali sebagai hiperhidrosis, tidak biasanya menyebabkan untuk penggera perubatan. Tetapi ia adalah kedua-dua fizikal dan sosial keadaan yang tidak selesa. Berikut adalah panduan untuk penawar semula jadi untuk hiperhidrosis. Yang paling penting, bercakap dengan doktor anda, anda perlu mula mengalami hiperhidrosis. Dalam beberapa kes, terdapat satu keadaan perubatan yang menyebabkan ia yang memerlukan rawatan. Sesetengah ubat boleh menyebabkan berpeluh berlebihan supaya perubahan dos atau preskripsi mungkin dapat menangani keadaan dalam kes itu.

Rangsangan elektrik, juga dikenali sebagai iontophoresis, telah dapat membantu sesetengah orang. Dalam terapi ini, anda meletakkan bahagian badan yang anda ingin merawat dalam air. Arus elektrik rendah dan selamat ini kemudian berjalan ke dalam air dan secara beransur-ansur dinaikkan sehingga anda mula merasakan sensasi kesemutan.

Perkara-perkara lain yang boleh meningkatkan berpeluh minum cecair panas, makan makanan pedas dan minum arak. Mereka mungkin tidak menjadi punca hiperhidrosis anda, tetapi anda boleh dapat sekurang-kurangnya mengurangkan berpeluh dengan menghapuskan ini daripada diet anda. Terdapat pilihan makanan lain yang boleh membantu supaya anda boleh mempertimbangkan kaunseling pemakanan.

Akupunktur adalah satu lagi terapi semula jadi yang telah dikenali untuk membantu dalam merawat peluh berlebihan. Pengamal itu juga mungkin dapat membantu anda dengan terapi herba dan nasihat pemakanan dari perspektif perubatan Cina. Senaman pernafasan daripada tradisi ini juga boleh ditetapkan.

Walaupun tekanan mungkin tidak akar keadaan anda, ia pasti akan menjadi bertambah buruk. Ini terutamanya bermasalah kerana keadaan itu sendiri menyebabkan kebimbangan dan tekanan. Cuba memulakan amalan seperti meditasi, tai chi atau yoga untuk membantu anda berehat.

Walaupun pakaian yang anda pilih boleh mempunyai kesan. Memilih pakaian dalam bahan-bahan semula jadi. Kapas, sebagai contoh, membolehkan kulit anda untuk bernafas. Ini adalah penting terutamanya untuk stoking yang juga perlu ditukar setiap hari. Mula menggunakan sebahagian daripada terapi dalam panduan ini untuk penawar semula jadi untuk hiperhidrosis hari ini. Jika apa-apa lagi, mereka mungkin sekurang-kurangnya membantu untuk membuat keadaan anda lebih mudah diurus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar