Penyembuhan kulat

Penyembuhan kulat

Contracting jangkitan kuku adalah perkara biasa dan ramai orang yang memerlukan rawatan kulat yang berkesan. Jika anda tidak pasti jika anda mempunyai jangkitan kuku, ini adalah sebahagian daripada tanda-tanda yang sama:

A pembentukan kulit dan kuku serpihan bawah kuku;
Penebalan kuku;
Pengasingan kuku dari katil kuku;
Kuku rapuh atau rosak;
Bintik putih atau jalur-jalur di atas kuku anda;
Perubahan warna kuku - kuning, coklat atau hitam.
Isu utama jangkitan seperti ini adalah bahawa jika anda tidak mendapatkan ubat kulat, ia boleh merebak ke jari kaki atau jari lain dan kepada tangan lain atau berjalan kaki.
Jangkitan kulat kuku mudah terbentuk perlahan-lahan dari masa ke masa, dan anda mungkin tidak perasan sekarang bahawa anda mempunyai keadaan ini. Kadar di mana jangkitan merebak bergantung kepada banyak faktor termasuk kesihatan am anda dan kepanasan atau kelembapan di pihak anda di dunia. Sebagai orang umur, mereka cenderung untuk menjadi lebih terdedah kepada jangkitan kuku.

Satu penawar kulat biasa adalah ubat oral yang hanya boleh didapati dengan preskripsi daripada doktor anda. Isu utama dengan pendekatan rawatan kulat ini adalah kesan sampingan. Ini termasuk sakit kepala, ruam, sakit perut, hilang selera makan dan keletihan. Ini adalah lebih ringan daripada kesan sampingan. Sesetengah ubat-ubatan boleh menyebabkan loya, muntah-muntah, berat badan, sesak nafas dan degupan jantung yang lebih cepat.

Jelas sekali, ini adalah kesan sampingan yang sangat teruk, dan kebanyakan orang tidak mahu mengambil ubat-ubatan preskripsi sebagai ubat kulat. Apakah pilihan lain yang boleh didapati? Anda boleh cuba rawatan rumah seperti menggunakan minyak pokok teh atau salap topikal. Isu utama dengan rawatan ini adalah bahawa mereka tidak begitu berkesan. Anda semunasabahnya boleh mula merawat jangkitan, melihat beberapa penambahbaikan kecil dan kemudian mendapati bahawa jangkitan telah reoccurred. Ini adalah isu utama dengan remedi rumah, mereka hanya tidak berkesan untuk membasmi kulat.

Sebaik sahaja anda mempunyai jangkitan kuku, ia boleh menjadi satu keadaan yang kronik, jadi ia adalah idea yang baik untuk mendapatkan ubat kulat yang akan menghilangkan jangkitan sekali dan untuk semua. Garis panduan yang baik adalah untuk mencari produk yang mengandungi bahan-bahan semulajadi yang tidak akan membahayakan anda. Apabila anda sedang mempertimbangkan rawatan, anda perlu tahu bahawa rawatan oral adalah lebih berkesan daripada yang topikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar