Kulit Berkesan Burn Rawatan Dengan Ubat Ini

Kulit Berkesan Burn Rawatan Dengan Ubat Ini

Rawatan kulit terbakar adalah yang terbaik apabila ia merangsang sistem imun anda untuk melakukan kerja. Apa-apa sahaja yang lain adalah penindasan. Kulit terbakar boleh datang dari menyentuh objek panas, bahan kimia atau daripada terperangkap dalam kebakaran. Kesakitan terbakar boleh menjadi melampau.

Serta-merta mahu mencurahkan air sejuk ke atas membakar kulit, tetapi ini adalah perkara yang paling teruk anda boleh lakukan, walaupun ia akan memberi anda kelegaan pada masa itu. Ini adalah bantuan paliatif, daripada kelegaan daripada penyembuhan semula jadi. Dan ia cenderung untuk membuat kesakitan teruk di kemudian hari.

Tukang masak profesional mengalami luka terbakar kerap. Mereka tidak mampu masa off kerja yang luka terbakar yang teruk sering memerlukan rawatan biasa. Mereka memerlukan sesuatu yang cepat dan berkesan. Sebaliknya, apa yang mereka akan lakukan adalah untuk meletakkan bahagian bakaran kembali ke musim panas ini, selama yang mereka boleh. Ini 'membakar' kedua akan merangsang tubuh untuk menyembuhkan. Dan bantuan segera boleh dirasai.

Dalam pengajaran ini kepada sekumpulan pelajar homeopati, satu pemberian dari sejenis insiden dia mempunyai dalam minggu ini. Beliau telah dibakar tangannya di atas ketuhar, sambil menanggalkan hidangan. Mengingati ceramah saya, dia segera meletakkan tangannya kembali sehampir dia boleh menanggung, selama yang dia boleh menanggung.

Untuk mengeluarkan tangannya, tidak ada rasa sakit. Dan ia kekal sakit percuma dan, selain dari kawasan yang sedikit merah jambu, tidak ada petunjuk tentang di mana beliau telah dibakar. Homeopati berfungsi dengan cara ini. Ia adalah dengan memberi kembali punca masalah itu, bahawa badan anda dirangsang ke dalam tindakan. Pada hakikatnya, ini merangsang sistem imun anda supaya anda boleh menyembuhkan anda.

Ubat Causticum homeopati mempunyai keupayaan untuk merangsang sistem imun anda selepas terbakar, dan begitu benar-benar menyelesaikannya. Ia benar-benar tidak kira jika ia adalah satu terbakar ringan atau luka terbakar yang serius, ijazah terbakar pertama atau ijazah membakar ketiga. Apa yang penting ialah potensi (atau kekuatan) ubat yang digunakan dan kekerapan dos.

Terbakar darjah ketiga terlalu rumit untuk prescriber rumah untuk merawat, dan adalah lebih sesuai untuk kaedah perubatan homeopati profesional. Tetapi untuk luka bakar yang ringan dan terbakar lama yang masih menyebabkan masalah, anda mungkin mendapati Causticum akan menyelesaikan segala-galanya.

Baru-baru ini seorang wanita datang masuk dengan membakar ke bawah kakinya. Dia berada dalam proses mengeluarkan minyak yang penuh hidangan panas dari ketuhar. Dia seketika terganggu dan dari minyak yang tertumpah ke bawah kakinya. Dia bergegas untuk melihat saya dalam masa sejam mengenai kejadian itu.

Dalam masa setengah jam selepas dos tunggal Causticum, dia dapat merasakan kesakitan ebbing jauh. Dos kedua tidak lama lagi selepas itu (kerana dia boleh merasa sakit kembali) bukan sahaja mengurangkan kesakitan, tetapi beliau sebelum ini merah dan marah kawasan mencari kulit di kaki beliau kini mengurangkan. Yang paling berkesan rawatan terbakar kulit akan merangsang imuniti anda untuk bekerja untuk anda, jangan menyembunyikan kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar