Homeopati - Kesihatan Caretaker Kebanyakan Asli!

Homeopati - Kesihatan Caretaker Kebanyakan Asli!

Penindasan dan rangsangan dua proses yang bertentangan. Mari kita lihat apa yang kita mencapai dengan penindasan dan rangsangan apabila digunakan dalam amalan klinikal. Dengan penindasan, kita boleh memberikan kelegaan sementara dari penderitaan seperti sakit, keasidan, jerawat atau cirit-birit. Sudah tentu dengan penindasan, prima facie, kita membendung penyakit ini. Tetapi adakah kita benar-benar memandu itu? Sebagai contoh, dalam kes jerawat, jika salap bersifat menindas digunakan, kecenderungan untuk jerawat tidak pergi tetapi hanya penindasan kepahitan akut jerawat terjadi. Sebaliknya, rangsangan adalah proses di mana kita merangsang daya semula jadi dalam badan kita yang membolehkan kami untuk menjalankan fungsi-fungsi utama kami seperti biasa. Ini kuasa seterusnya mendapat diaktifkan dan membolehkan badan untuk melawan proses penyakit ini. Pendek kata, imuniti dipertingkatkan dengan rangsangan dan tidak penindasan. Homeopati berfungsi atas dasar rangsangan!

Oleh kerana tindakan perangsang, homeopati boleh dipanggil sebagai salah satu mod terapeutik yang paling semula jadi terapi. Kesan penyembuhan dengan homeopati adalah sebab itulah sangat ringan tetapi kuat. Ia tidak pernah membesar-besarkan keupayaan badan untuk bertindak juga tidak menyekat ungkapan. Walaupun mengubah fisiologi secara semulajadi, ia memastikan bahawa badan itu berupaya untuk mencegah penyakit pada peringkat awal dan menyembuhkan angkatan badan gila. Oleh itu homeopati tidak sembuh sendiri tetapi ia membantu badan untuk memulihkan diri sendiri! Itulah keajaiban homeopati.

Juga ubat-ubatan homeopati yang dipilih daripada beberapa sumber dadah yang paling semula jadi di bumi. Hari ini apabila seluruh dunia sedang menandatangani keberkesanan Aloe Vera dan harga telah meroket, tetapi homeopati dan ketua mereka telah memahami Aloe Vera lama kembali dan telah dimulakan keberkesanannya dalam merawat pelbagai penyakit termasuk beberapa buasir sukar dikawal dan penyakit gastrik yang berkaitan. Terdapat banyak herba seperti yang terdapat di dalam homeopati sejak lebih 200 tahun yang lalu dan pakar homeopati berjaya mentadbir ubat-ubatan ini untuk melegakan kemanusiaan penderitaan.

Sudah tentu terdapat banyak lagi untuk homeopati daripada sekadar merawat selsema biasa dan batuk. Walaupun beberapa jenis kanser mendapati harapan dalam terapi iscador homeopati dengan mistletoe. Dengan kajian homeopati maju, ramai pakar homeopati pada hari ini berurusan dengan pesakit di seluruh dunia dan cuba untuk menyebarkan ini hidup-sains yang indah untuk umat manusia secara keseluruhan. Mengamalkan homeopati pasti mempunyai tanggungjawab yang besar untuk menjadikan langkah yang memihak kepada homeopati supaya penyembuhan semula jadi dipastikan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar