Adakah Anda Perlu Candida yang Cleanse?

Adakah Anda Perlu Candida yang Cleanse?

Candida adalah satu bentuk yis. Bukan jenis yang anda membuat roti dengan, tetapi sejenis yis yang hidup dalam tubuh manusia. Ini yis dalam jumlah yang kecil adalah berbahaya dan membantu dengan fungsi badan yang biasa, tetapi beberapa kali yis bergerak ke overdrive dan hasilnya adalah jangkitan yang dipanggil kandidiasis. Penyakit ini boleh menyerang untuk segelintir sebab dan hasilnya boleh menjadi sesuatu yang biasa seperti seriawan atau jangkitan yis faraj. Walaupun keadaan ini adalah marah-marah mereka juga mudah ditangani dan apa yang perlu terutamanya mengambil berat tentang, tetapi kadang-kadang yis penumbuhan yg terlalu cepat candida akan menjadi kronik. Ini adalah sangat lebih menyusahkan dan sukar untuk mengendalikan.

Terdapat beberapa sebab-sebab candida lebihan penduduk. Ubat-ubatan antibiotik mungkin menjadi sebab. Malangnya ubat-ubatan ini adalah teruk digunakan secara berlebihan dalam penjagaan kesihatan hari ini. Badan kita tidak memerlukan antibiotik untuk melawan selesema atau jangkitan tidak penting. Penggunaan ubat ubatan benar-benar hanya kompromi sistem imun. Jika tubuh seseorang tidak pernah mempunyai untuk melawan penyakit dengan sendirinya ia tidak boleh mendapatkan lebih kuat. Sebenarnya menggunakan antibiotik terlalu kerap boleh menyebabkan penyakit yang kebal kepada ubat-ubatan ini.

Antibiotik digunakan untuk membunuh bakteria berbahaya yang menyebabkan penyakit, malangnya mereka membunuh bakteria yang selamat hanya yang sama. Memang benar, sesetengah bakteria yang baik dan berfungsi untuk menjaga jenis berbahaya di dalam semakan. Ia adalah tanpa ragu-ragu lagi perkara-besarkan. Jika baki normal badan diganggu oleh beberapa ubat seperti ubat antibiotik, candida boleh menjadi ayah cepat. Pil oral kontraseptif, steroid, dan antasid juga akan menyumbang kepada percambahan yis.

Sistem imun anda juga membantu menjaga candia albicans di dalam semakan. Jika anda berada dalam kesihatan umumnya miskin badan anda tidak boleh menjalankan stok simpanan yang diperlukan untuk mengelakkan penumbuhan yg terlalu cepat yis. Orang yang mempunyai maladies degeneratif seperti kanser atau AIDS adalah tertakluk kepada kandidiasis sistemik, jangkitan yis meluas mencabar.

Sesetengah jenis makanan adalah bermasalah. Gula dan karbohidrat sebenarnya memberi makan candida. Biasanya masalah ini disebabkan oleh sesuatu yang lain, tetapi diet setanding sub boleh membantu candida mendapatkan ia bertapak, dan jika masalah tersebut adalah betul ia pasti akan membuat penumbuhan yg terlalu cepat yang lebih serius. Gula-gula, tepung luntur, yis, dan buah-buahan yang dielakkan dalam diet candida. Minuman beralkohol tinggi gula dan akan menggalakkan candida itu. Perubahan dalam diet adalah salah satu langkah pertama dalam membersihkan candida.

Tekanan adalah faktor utama juga. Kesan tekanan badan dalam beberapa cara. Pada asalnya ia vitiates sistem imun anda. Kami telah berbincang mengenai cara-cara di mana yang menggalakkan penumbuhan yg terlalu cepat yis, tetapi ketegangan juga merangsang kenaikan tahap kortisol di dalam badan. Kortisol adalah hormon yang menggalakkan tahap gula dalam darah tinggi. Ini menghasilkan persekitaran yang sangat baik untuk candida albicans.

Yis sahaja tidak masalah. Isu sebenar adalah sisa dirembeskan oleh yis. Yis masih hidup, dan hanya tinggal organisma hidup lain ia suapan dan menghapuskan pembaziran. Sisa terdiri daripada asetaldehid dan etanol, kedua-dua yang berbahaya kepada tubuh manusia, ini oleh-produk menyukarkan badan untuk menyerap vitamin dan mineral dan mereka kebuluran sel oksigen yang amat diperlukan. Seperti yang mereka bertapak dalam sistem seseorang penyakit ini akan maju.

Candida tanda-tanda yang banyak. Ia boleh menjadi sukar untuk menentukan agen sebab dan akibat daripada gejala-gejala yang sesetengah pesakit pengalaman. Thrush, gatal Jock, dan jangkitan yis adalah beberapa tanda-tanda yang paling luar candida albicans, tetapi penumbuhan yg terlalu cepat yis juga boleh menyebabkan masalah pencernaan yang tidak selesa seperti gas atau kembung. Kandidiasis sering salah didiagnosis sebagai sindrom usus terganggu.

Manakala mereka ketidakselesaan yang dijangkakan dengan penumbuhan yg terlalu cepat candida ada orang lain yang tidak. Mungkin ada gejala neurologi seperti kabus otak, penglihatan kabur dan migrain atau perubahan tingkah laku termasuk kemurungan semula jadi, perasaan tidak menentu dan pemikiran membunuh diri. Simptom pernafasan boleh menjadi isyarat penumbuhan yg terlalu cepat yis dan juga tanda-tanda yang akan menunjukkan reaksi alahan daripada beberapa jenis seperti mata gatal dan hidung berair. Tanda-tanda adalah kadang-kadang begitu tidak berkaitan yang pakar-pakar perubatan dan juga pesakit keliru. Candidias boleh menjadi penyakit yang sukar untuk mendiagnosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar